user_mobilelogo

Fåremarked

Bilsport – 11. august 2017 – Birch / Tvilum Rallyshow 2017

Ib Kragh vinder årets Birch / Tvilum Rallyshow

Se pressemeddelelsen i pdf logo

Det var tale om et gensyn på podiet, da vandrepokalen for Birch / Tvilum Rallyshow fredag aften blev uddelt i Fårvangs industrikvarter. Modtager var Ib Kragh, Juelsminde, og det var ikke første gang, han havde stået med den i hånden. Det havde han gjort tre gange før. Sidste gang i 2005.

Men netop den længe sejrstørke gjorde glæden ekstra stor hos Ib Kragh, som i de sidste mange år har kæmpet for atter at vinde Danmarks mest populære rallysprint. Og i år lykkedes det.

Ib Kragh vinder BRICH Tvilum Rallyshow 2017Sidste gang var i 2005. Men fredag aften sikrede Ib Kragh sig atter en sejr i Birch / Tvilum Rallyshow.

I sin sorte og røde Citroën DS3 R5 var han dagens hurtigste mand. Ingen kunne køre hurtigere end ham i de tre indledende heats, og i finalen forvandlede han favoritværdigheden til en sikker sejr, da hans sluttid – 3.09,830 – var næsten fem sekunder bedre end det, nærmeste rival – Kenneth Madsen, Ruds Vedby – kunne præstere. Dermed fik Ib Kragh atter sit navn på vandrepokalen.

I finalen var det Kenneth Madsen, der kom tættest på ham, mens Kim Boisen, Broager, kørte en tredjeplads hjem i sin BMW 125, blot en tiendedel af et sekund efter Kenneth Madsen.

Men fredag aften i Fårvang viste også, at man godt kan blande sig i toppen uden hverken turbomotor eller firhjulstræk. Det gjorde Jacob Madsen og Rasmus Sørensen i deres R2-biler. Hele aftenen igennem havde de kæmpet for at komme med i top 5, og det gjorde de også i finalen, hvor Jacob Madsen tog fjerdepladsen, mens Rasmus Sørensen nappede syvendepladsen.

Korte fakta

Birch / Tvilum Rallyshow er et af de mest traditionsrige motorsportsarrangementer i Danmark og afvikles fredag den 11. august 2017. • Birch / Tvilum Rallyshow afvikles sammen med Birch / Tvilum Klassisk Show. • Birch / Tvilum Rallyshow og Birch / Tvilum Klassisk Show afvikles i forbindelse med det årlige Fåremarked i industrikvarteret i Fårvang, som ligger ved hovedvej 26 mellem Viborg og Århus. • Læs mere på www.rallyshow.dk / www.facebook.com/rallyshowdk.

Find vej til BIRCH Tvilum Rallyshow